Spørgsmål om kost og søvn

9. december 2010

Alder:
6 mdr.

Spørgsmål om kost og søvn

Hej Helen

Vi har en dreng på 6 mdr. trives godt, vejer 9.4 kg og måler 71cm. han er en glad dreng, og kan nu sidde selv med lidt støtte og ruller nu også næsten af sig selv.

Mit spørgsmål omhandler kost og søvn.

Til morgen får han en flaske med mme, formiddag: grød/vand, middag: grød el. mælk, eftermiddag: frugtmos/mælk, aften: grød/vand og til sengetid en flaske mælk.

Vi synes det svinger meget med hvor meget han spiser af flasken, som udgangspunkt laver vi 200 ml, nogle gange drikker han meget andre gange levner han en del. Hvor meget skal han på nuværende tidspunkt have af MME? han slår selv flasken væk, når han ikke vil have mere. Skal jeg ligge en ...

Annonce

... flaske mere ind i løbet af dagen, eller får han det han vil have og skal bruge?

Han er ikke så meget for kartoffel og grøntsagsmos, må vi give ham lidt sovs dertil på nuværende tidspunkt, eller er der andet der kan give lidt smag?

Han har sovet igennem siden han var de 3 mdr, og sover i egen seng inde ved os. han er begyndt at vågne lidt oftere tit for at bare skal have sutten, men mosler også meget rundt i sengen om natten, hvad kan det skyldes? De nætter hvor han er meget vågen, tager vi ham over til os og så falder han hurtigt i søvn igen under vores varme dyne.

Håber du kan hjælpe os lidt på vej.

Tak for en super god brevkasse.

Med venlig hilsen
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder