Brev:
Spørgsmål om kost og søvn
9. december 2010
Alder:
6 mdr.
Spørgsmål om kost og søvn
Hej Helen
Vi har en dreng på 6 mdr. trives godt, vejer 9.4 kg og måler 71cm. han er en glad dreng, og kan nu sidde selv med lidt støtte og ruller nu også næsten af sig selv.
Mit spørgsmål omhandler kost og søvn.
Til morgen får han en flaske med mme, formiddag: grød/vand, middag: grød el. mælk, eftermiddag: frugtmos/mælk, aften: grød/vand og til sengetid en flaske mælk.
Vi synes det svinger meget med hvor meget han spiser af flasken, som udgangspunkt laver vi 200 ml, nogle gange drikker han meget andre gange levner han en del. Hvor meget skal han på nuværende tidspunkt have af MME? han slår selv flasken væk, når han ikke vil have mere. Skal jeg ligge en flaske mere ind i løbet af dagen, eller får han det han vil have og skal bruge?
Han er ikke så meget for kartoffel og grøntsagsmos, må vi give ham lidt sovs dertil på nuværende tidspunkt, eller er der andet der kan give lidt smag?
Han har sovet igennem siden han var de 3 mdr, og sover i egen seng inde ved os. han er begyndt at vågne lidt oftere tit for at bare skal have sutten, men mosler også meget rundt i sengen om natten, hvad kan det skyldes? De nætter hvor han er meget vågen, tager vi ham over til os og så falder han hurtigt i søvn igen under vores varme dyne.
Håber du kan hjælpe os lidt på vej.
Tak for en super god brevkasse.
Med venlig hilsen
Anja